Thursday, November 17, 2011

kita apa yang kita fikirkan

semua manusia dimuka bumi ni tuhan bagi dugaan hidup msg2 kan. ada yang negatif dan ada yang positif. apa2 yang berlaku ada hikmahnya sebab tuhan tu Maha Adil. Dia nk kita kembali kepada-Nya apabila kita hadapi masalah, sebab semua tu datang dr-Nya..kita sebagai hambanya kena selalu beringat dan selalu bersyukur atas kurniaan idup yang diberi. betul kata orang, Tuhan bagi dugaan setimpal apa yang kita buat dan tidak akan melebihi batas kemampuan seseorang itu..aku sepanjang hidup ni banyak belajar tentang kehidupan, byk belajar tentang sesuatu diluar kemampuan aku..tp alhamdulillah setakat ni aku tabah dengan apa dugaan yang aku hadapi..sebab aku yakin ada Hikmahnya..aku selalu berpesan pada diri aku, seteruk mana dugaan yang aku terima, ada lagi orang lain yang lebih teruk dr aku..mcm tadi aku g umh seseorang, dia pn hadapi dugaan idup yang teruk tp alhamdulillah semua nya masih dalam kawalan..dan aku arap sgt2 dia akan kuat semangat hadapi semua tu.mmg reality nya sedih melihat keadaan mereka.itu aku yang melihat, so org yang menanggungnya tuhan jela tahu mcmn kan.mmg la bila bercerita tentang masalah idup msg2 beza..kita kata org xkan fhm apa yg kita lalui sb kita yang tanggung semua tu..tp tu la dugaan idup kan.samaada kita terima dan bersabar atau sebaliknya.kita kena sentiasa pujuk hati untuk berfikiran positif sebab itu jalan kearah kebaikan.aku arap kwn2 atau kuarga aku yang hadapi masalah apa saja dlm idup mereka supaya tabah dan sentiasa ingatkan tuhan..dari Dia kita datang dan pada-Nya lah jua kita akan kembali..amin

No comments:

Post a Comment